13 mei 2014

Kati Piri bezoekt Haven- en Industriegebied Moerdijk.

Werkgelegenheid in Europees verband: daar maakt Kati Piri zich sterk voor!
Woensdagmiddag 14 mei brengt Kati Piri, kandidaat nr. 3 voor de Europese verkiezingen, een bezoek aan het Havenschap Moerdijk. Zij wil  door middel van dit bezoek meer te weten komen over Europese samenwerking, werkgelegenheid en stand van zaken omtrent de plannen voor de uitbreiding van het ‐en industriegebied.
Kati  Piri zal worden ontvangen door de Directeur van het Havenschap, dhr. Van den Oever, en vervolgens worden rondgeleid over het en Industriegebied Moerdijk. Het bezoek zal in het teken staan van Europese samenwerking, duurzame logistiek en ontwikkeling van industrie en het stimuleren van werkgelegenheid in de regio Brabant. De hoogst geplaatste politieke nieuwkomer op de kandidatenlijst wil daarom graag meer te weten komen over de (in)directe groei van banen die de Havenstrategie 2030 beoogt en de maatschappelijke discussie over de huidige bestuursstructuur.

Tevens aanwezig bij dit bezoek is Marjolein de Wit, met veel bestuurservaring in Brabant en actief bij de PvdA in Moerdijk, Roosendaal en het Gewest Brabant en mede kandidaat voor het Europees Parlement (nr.22).

Na  jarenlang in Brussel gewerkt te hebben als medewerker in het Europees Parlement, is Kati  Piri (lijst 3, nr. 3) een frisse “nieuwkomer’ in  de politiek met een schat aan kennis en ervaring. Volgens de politica in spe gaat het niet om meer of minder Europa, maar om het werken aan vertrouwen en het leveren van concrete resultaten. Samen in Europees verband die zaken oppakken die we niet alleen aan kunnen. Met goede afspraken  die nageleefd worden, maar ook met iets meer respect en begrip voor elkaar.