Motie mantelzorg wordt besproken in een aparte raadsbijeenkomst.

27 november 2017

Tijdens de raadsvergadering waarin de gemeentebegroting voor 2018 is vastgesteld, is door de fractie van de Partij van de Arbeid een motie ingedient waarin het College van B&W wordt gevraagd om de mantelzorgers die dag en nacht zorgen voor mensen die dat nodig hebben, proactief te benaderen en na te gaan op welke manier hun mantelzorgtaak verlicht kan worden. Ook moet het College met de Thuiszorgorganisaties om tafel om afspraken te maken hoe de Thuiszorgorganisaties ook de mantelzorgers kan ondersteunen.

Deze ondersteuning is volgens de PvdA fractie nodig om, ook voor de toekomst, er voor te zorgen dat mantelzorgers in staat blijven om hun zorg te verlenen. Hierdoor kunnen mensen die zorg behoeven langer in hun eigen omgeving en waarschijnlijk in hun eigen woning blijven wonen.

In de raadsvergadering is er niet over deze motie gestemd, maar afgesproken is om hier een speciale raadsbijeenkomst aan te wijden.  Krijgt dus nog een vervolg.

De motie is terug te vinden in de bijlagen van deze besluitenlijst van de gemeenteraad (bladzijde 9 van 10): Besluitenlijst Raad 2 november 2017

Waar ben je naar op zoek?