Niet bezuinigen op het sociaal domein!

10 juli 2020

Er gebeurt veel in de gemeente Moerdijk. Financieel stevent de gemeente structureel af op een oplopend tekort van 4,4 miljoen in 2021, tot 8,6 miljoen in 2024 en ook de corona crisis gaat voor moerdijk financiele schade veroorzaken, al is nu nog niet in te schatten hoeveel dat zal zijn. Volgens de PvdA is het belangrijk dat er niet bezuinigd mag worden op het sociale domein. De inwoners van Moerdijk hebben namelijk recht op goede voorzieningen en een betrouwbare gemeente.

De wethouder heeft gereageerd met dat als er bezuinigd gaan worden dat alles open staat en ze nu nog niets kunnen uitsluiten. Er zijn volgens de “need to have” en “nice to have” in het sociale domein.  Volgens de PvdA zijn alle voorzieningen  voor onze inwoners binnen het sociale domein een “Need to have”!!

We hebben de wethouder gevraagd  om een lijstje te maken met wat hij “need to have” of “nice to have” vind en dat de gemeenteraad hierover mag beslissen. we zullen dit kritisch voor u blijven volgen!