Door 15. Mieke Pistorius-van Geel op 23 september 2015

PvdA: “Geen terrassentax in Moerdijk”

Donderdag 17 september heeft de commissie Bestuur en Middelen uitgebreid gesproken over een gemeentelijke belasting voor horeca ondernemers in de gemeente die een terras hebben. PvdA fractievoorzitter Mieke Pistorius heeft hier een krachtig NEE tegen laten horen.  Hierbij haar bijdrage aan de discussie.

Om met de deur in huis te vallen PvdA stemt niet in met voorstel tot het laten betalen voor een terras door de horeca-ondernemers. Gemeente Moerdijk heeft de horeca ondernemers nodig om te zorgen voor levendige kernen. Regelmatig steken de horeca ondernemers hun nek uit door het organiseren van evenementen, die lang niet altijd winstgevend zijn. Laten we de horeca ondernemers niet lastig vallen met extra kosten, laten we ze verleiden tot bijdrage leveren aan levendige kernen!

Dringende noodzaak is er ons inziens op dit moment niet, omdat de begroting waarschijnlijk ook op andere manieren sluitend te krijgen is. Bovendien is PvdA voorstander van een goed functionerend openbaar bestuur. Maatregelen invoeren die meer kosten dan opleveren passen daar niet bij.

15. Mieke Pistorius-van Geel

Na 8 jaar fractievoorzitterschap draag ik vol vertrouwen het stokje over aan Bisar Çiçek. Samen zaten we 8 jaar in de raad van Moerdijk en met de burgerleden Remco, Marianne, Jeffrey, Herman en Jan leveren we een constructieve bijdrage aan de democratische besluitvorming in Moerdijk. Het is goed dat de raad scherp is op het

Meer over 15. Mieke Pistorius-van Geel