Door op 3 september 2013

PvdA maakt zich zorgen over de toekomst van de “buurtsuper” in Standdaarbuiten.

Tijdens de kerncontactavond in Standdaarbuiten werd door de projectleider van de gemeente meegedeeld dat het project Timberwolfstraat1 in Standdaarbuiten is beëindigd, omdat woningcorporatie Bernardus Wonen zich heeft terug getrokken. Er komt daardoor geen nieuwbouw waar de buurtsuper Attent in gevestigd kan worden. Daarom heeft de PvdA vragen gesteld aan het college.

De “buurtsuper” op de markt in Standdaarbuiten is de enige winkel voor dagelijkse boodschappen in Standdaarbuiten. In de aanpak van het totale centrum van Standdaarbuiten was op de plek van de oude school aan de Timberwolfstraat nieuwbouw voorzien waar de supermarkt naar zou kunnen verhuizen. Dat leek nodig om de supermarkt nog een kans te geven om te overleven. Bernardus Wonen ziet geen heil meer in dat plan en heeft zich terug getrokken.
De PvdA vraagt nu aan het college of de informatie zoals is verstrekt klopt en zo ja wat het college heeft gedaan en gaat doen om de supermarkt van een stille dood te redden.
Volgens de PvdA is “Jac Attent” van groot belang voor de leefbaarheid en aantrekkelijkheid van Standdaarbuiten nu en in de toekomst.
De PvdA fractie legt ook verband met het ondersteunen van de gemeente van plannen van de andere woningcorporatie, Brabantse Waard. Het college heeft namelijk aan de raad aangekondigd dat er binnenkort een voorstel komt om de rol van de gemeente te vergroten in een paar woningbouwplannen van Brabantse Waard om die “vlot te trekken”.

De fractie van de PvdA wil dat het college actie onderneemt en met het bestuur van Bernardus wonen gaat praten om een oplossing te vinden voor het probleem in Standdaarbuiten.

Lees hier de gestelde vragen:  art 37 vr Attent