21 maart 2014

Verlies van één zetel is teleurstelling.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart is de Partij van de Arbeid in Moerdijk één zetel kwijt geraakt. Helaas week het stemgedrag in Moerdijk voor de Partij van de Arbeid niet af van de landelijke trend. De nieuwe fractie zal bestaan uit lijsttrekker en de komende periode fractievoorzitter Mieke Pistorius – van Geel en Bisar Çiçek.  Bisar haalde voldoende voorkeurstemmen om de kandidaten die boven hem op de lijst stonden te passeren en de tweede raadszetel in te nemen.

Woensdag 26 maart aanstaande zal er afscheid worden genomen van de “oude” gemeenteraad, waarin de PvdA raadsleden Henk Schouwenaars, Jos Stalenhoef en Constant Verdaasdonk.  De nieuwe gemeenteraad zal de dag erna worden beëdigd.

De nieuwe fractie zal samen met de nog te benoemen commissie (burger) leden en met ondersteuning van een aantal actieve partijleden alles in het werk stellen om de nu geleden verlies bij de komende gemeenteraadsverkiezingen van 2018 ongedaan te maken.