Door 15. Mieke Pistorius-van Geel op 3 november 2014

Vragen over koopkracht tegemoetkoming voor burgers Moerdijk.

Door Staatssecretaris van Sociale Zaken, Jetta Klijnsma, zijn gelden ter beschikking gesteld als koopkracht tegemoetkoming voor de laagste inkomens. Deze regeling wordt uitgevoerd door de gemeenten.

Twee weken nadat de publiekscampagne is gestart, vinden we op de website van de gemeente Moerdijk daar geen informatie over.
PvdA vindt het belangrijk dat zoveel mogelijk Moerdijkers gebruik kunnen maken van deze eenmalige tegemoetkoming in koopkracht. Het heeft onze voorkeur dat de gemeente Moerdijk dit geld automatisch stort op de rekening van hen die aan de voorwaarden voldoen, zoals ook gemeente Breda doet. Een andere mogelijkheid is beslissen op een aanvraag.

De gemeenteraadsfractie heeft hierover vragen gesteld aan B&W. De vragen zijn bij dit artikel toegevoegd.

PvdA art 37 vragen klijnsma

15. Mieke Pistorius-van Geel

Na 8 jaar fractievoorzitterschap draag ik vol vertrouwen het stokje over aan Bisar Çiçek. Samen zaten we 8 jaar in de raad van Moerdijk en met de burgerleden Remco, Marianne, Jeffrey, Herman en Jan leveren we een constructieve bijdrage aan de democratische besluitvorming in Moerdijk. Het is goed dat de raad scherp is op het

Meer over 15. Mieke Pistorius-van Geel

Waar ben je naar op zoek?