Ze dronken een glas, ………………..

Ze dronken een glas, deden een plas en het bleef zoals het was. Dit was de eerste zin van mijn stevige betoog over de coalitievorming in Moerdijk vanavond. Wat ons het meest pijn gedaan heeft , is dat we door de grootste partij Onafhankelijk Moerdijk onmiddellijk terzijde zijn geschoven, zonder dat het over de inhoud is gegaan. Politiek moet gaan over op basis van je idealen met open vizier onderhandelen over de uitkomsten voor de inwoners van Moerdijk. PvdA blijft niet hangen in chagrijn. Met een sociaal democratisch ❤️ gaan we constructief samenwerken. We strijden voor betaalbare woningen voor jong en oud, voor kansen voor hen die het op eigen kracht niet redden, voor een duurzaam Moerdijk.

Reactie van fractievoorzitter Mieke Pistorius naar aanleiding van de presentatie van het nieuwe collegeprogramma van Onafhankelijk Moerdijk, VVD en CDA.