2 juli 2024

Nieuws vanuit het bestuur.

Beste leden van de afdeling Moerdijk,

Dit eerste half jaar organiseerde het bestuur van de afdeling Moerdijk een ledenvergadering, waarin het financieel jaarverslag over 2023 werd goedgekeurd.

Daarna gaf Woonkwartier een interessante lezing over hun inzet om mensen te bewegen naar een passende woning te verhuizen. Veel ouderen wonen al jaren in hun huurwoning, waar ze eerst met een hun gezin woonden. Als Woonkwartier nieuwbouwappartementen gaat bouwen, worden in die kern oudere huurders bezocht en in een persoonlijk gesprek gevraagd of verhuizen naar een levensloopbestendige woning een optie zou kunnen zijn. Voor hen die er niet aanwezig waren zijn de sheets in deze nieuwsbrief opgenomen.

Het baart het bestuur zorgen dat de opkomst bij lezingen na afloop van een ledenvergadering al twee keer laag was. Als er een externe spreker komt en het publiek bestaat uit tien personen, dan vinden wij dat een gênante vertoning. De sprekers bereidden een presentatie voor, doen hun best een goed verhaal neer te zetten en als er dan zo weinig leden met introducees aanwezig zijn, is dat niet best voor onze reputatie. En niet best voor de motivatie van het bestuur om dit soort bijeenkomsten te organiseren.

We zijn dan ook benieuwd naar welke onderwerpen jullie interesses uitgaan. Voor de tweede helft van deze bestuursperiode maken we een longlist van onderwerpen om mogelijk nieuwe leden te ontmoeten. Heb je ideeën of wil je meehelpen met organiseren, mail dan naar [email protected]

Tot slot, op 26 juni as ontmoeten wij voor het eerst het bestuur van Groen-Links Etten-Leur en PvdA Etten-Leur. In Moerdijk is de Groen-Links afdeling opgeheven. De Moerdijkse leden vallen onder het bestuur van Groen-Links Etten-Leur. De ontmoeting staat in het teken van kennismaken. Het landelijke partijbureau heeft een routekaart gemaakt om de samenwerking tussen de twee partijen op lokaal niveau vorm te geven. Uitgangspunt is dat de leden van beide partijen op lokaal niveau het laatste woord hebben. Tijdens de ledenvergadering van dit najaar vindt besluitvorming plaats. Daarvoor zal er overleg zijn met fractie en met de leden van onze afdeling, zodat de leden weloverwogen kunnen beslissen over de vorm van samenwerken in Moerdijk.

Tot ziens

op de reünie van (oud)leden bij dinercafe van der Hooft op 22 september om 16.00 uur en

op de ledenvergadering  op 20 november a.s.

Een rode groet,

René de Visser (secretaris), Herman van de Bergh (penningmeester) en Mieke Pistorius (voorzitter)