Bisar Çiçek nieuwe lijsttrekker PvdA Moerdijk

11 november 2021

PvdA Moerdijk heeft op 10 november 2021 de 28-jarige advocaat Bisar Çiçek gekozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022. Bisar Çiçek is in Breda werkzaam als advocaat straf- en bestuursrecht bij Schouten Legal Advocaten, waar ook Peter R. de Vries als laatst werkzaam is geweest. Hij maakt onderdeel uit van de sociale advocatuur, die rechtszoekenden met een kleine portemonnee op basis van gesubsidieerde rechtsbijstand bijstaat. De Zevenbergenaar Çiçek is sinds 2010 actief in de partij en vervult al bijna 8 jaar het raadslidmaatschap. Ook in de komende vier jaar wil hij zich blijven zich inzetten voor een eerlijk, sociaal en duurzaam Moerdijk.

De nummer 2 op de lijst is de 43-jarige Remco Schreuders uit Klundert, al bijna 8 jaar burgerlid voor de PvdA Moerdijk. Hij werkt als senior strategisch adviseur water- en milieubeleid bij Arcadis en heeft vele bestuurs- en vrijwilligersfuncties vervuld in het verenigingsleven, waterschap en in de visserijwereld. Op nummer 3 staat Marianne Pas uit Langeweg en op nummer 4 Jeffrey Dalderop uit Zevenbergen. De huidige fractievoorzitter van de PvdA Moerdijk, Mieke Pistorius-Van Geel, heeft te kennen gegeven na 8 jaar niet door te willen gaan als gemeenteraadslid en is op haar verzoek op de ere-plek als lijstduwer geplaatst.

Onder Çiçek wil de PvdA in Moerdijk de wooncrisis aanpakken waarbij er fors meer gebouwd zal worden voor jongeren en senioren. Daarnaast wil de PvdA Moerdijk dat er extra aandacht komt voor de groenvoorziening en dat de kwaliteit van de leefomgeving wordt verbeterd. Belangrijk voor de PvdA Moerdijk is ook het behoud van voorzieningen in de verschillende dorpen. De PvdA Moerdijk blijft het verder noodzakelijk vinden om te waken voor kansengelijkheid voor iedereen en het wegnemen van oorzaken van armoede. Dat vraagt om een actieve en sociale koers van de gemeente.