22 oktober 2023

De toeristische parel Willemstad; ook voor mensen met een visuele beperking?

Komt allen naar Willemstad op zaterdag 4 november a.s.
We verwelkomen de leden van Groen Links en PvdA om 10.00 uur in Het Pumpke, Benedenkade 9, met koffie en taart.

We krijgen uitleg van Joan Titarsolej over de toegankelijkheid op straat en in andere openbare ruimten voor mensen met visuele beperking. Joan is slechtziend en een ervaren stadsgids in Rotterdam voor mensen met en zonder visuele beperking. In Willemstad gaan we met haar op pad om te genieten van de parel van de gemeente Moerdijk, maar ook om te ontdekken wat daar mensen met weinig of geen zicht helpt – of juist belemmert – om van Willemstad te genieten. Waarbij ook aandacht is voor de toegankelijkheid voor mensen met een bewegingsbeperking.

Na de koffie gaan we op pad in Willemstad en we brengen ook een bezoek aan het mooi opgeknapte Mauritshuis. Joan brengt brillen mee die mensen met goede ogen, die dat willen, laten beleven wat het betekent om slecht te zien, steeds door een mist te moeten turen of te kijken met een verstoord beeld. Wil je een voorproefje? Kijk dan op: https://www.orenenogentekort.nl/our-team/joan/.

De wandeling wordt georganiseerd door Groen Links en PvdA-Moerdijk om aandacht te vragen voor goede voorzieningen voor mensen met een beperking. Kent u mensen met slechte ogen, of mensen die afhankelijk zijn van een rollator, rolstoel of eensoortgelijk hulpmiddel? Nodig ze van uit om mee te gaan. Iedereen is van harte welkom!

Voor de leden van Groen Links en PvdA:
Doe iets roods en/of groens aan. Ben je in de gelegenheid, help dan na afloop mee met uitdelen van flyers voor de verkiezingen van de Tweede Kamer. Mogelijk dat er nog een kandidaat-Tweede Kamerlid aansluit.