GroenLinks Moerdijk adviseert: “Stem PvdA Moerdijk”

9 maart 2018

PERSBERICHT

Zoals eerder aangekondigd, zal GroenLinks Moerdijk niet meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Op dit moment wordt onderzoek gedaan naar een progressieve samenwerking tussen GroenLinks Moerdijk en de PvdA Moerdijk. Voor deze samenwerking is van groot belang dat de progressieve stem in de gemeenteraad goed wordt vertegenwoordigd. De partijen zijn het eens over een aantal inhoudelijk principiële standpunten, zoals duurzaamheid, armoedebestrijding en goede zorg en hulp aan huis.

Esther Eenhuizen, fractievoorzitter GroenLinks Moerdijk: “Onze fracties kunnen het goed met elkaar vinden en in de gemeenteraad zaten we vaak inhoudelijk op een lijn met Mieke Pistorius en Bisar Çiçek van de PvdA. Het is in het belang van de vertegenwoordiging van de progressieve, vooruitstrevende stem van de inwoners in de gemeente Moerdijk dat zij doorgaan met het werk dat ze nu doen. Daarom adviseren we als GroenLinks Moerdijk om op de PvdA Moerdijk te stemmen. Na de verkiezingen zullen we kijken welke verdere vormen van samenwerking er mogelijk zijn”.

Mieke Pistorius, fractievoorzitter en lijsttrekker PvdA Moerdijk: “Om een goede, progressieve vuist te kunnen maken, is samenwerking nodig. Samen kom je verder. Zo gaan we versplintering tegen en dat komt ten goede aan de slagvaardigheid. Met de steun van GroenLinks hopen we na de verkiezingen te groeien in zetelaantal, zodat de stem van het progressieve deel van de gemeente Moerdijk goed blijft vertegenwoordigd. Als PvdA Moerdijk zijn we erg ambitieus en vol passie, de steun van GroenLinks in ons streven doet ons goed”.