PvdA Moerdijk stelt vragen over behoud Theater de Schuur in Zevenbergen (Nu met de antwoorden van B&W)

27 maart 2018

De PvdA fractie in de gemeenteraad van Moerdijk heeft schriftelijke vragen gesteld over het behoud van Theater de Schuur in Zevenbergen.  De PvdA is van mening dat Theater de Schuur behouden moet blijven voor het culturele leven in de gemeente en vindt ook dat uitbreiding van de activiteiten mogelijk moet zijn.

Helaas heeft de fractie geconstateerd dat de onderhandelingen tussen de gemeente Moerdijk en de Stichting Stoffer en Blik die Theater de Schuur beheert erg moeizaam verlopen.

De PvdA is van mening dat meer publieke middelen aan cultuur mogen worden besteed in Moerdijk, waaronder aan een professioneel theater de Schuur.
Prioriteit ligt wat PvdA betreft bij het kunnen werken met professioneel kader naast de vele vrijwillige medewerkers die nu al actief zijn binnen de stichting Stoffer & Blik.
Een professioneel kader biedt vervolgens weer kansen voor een goede exploitatie.

Lees hieronder de gestelde vragen (in pdf formaat)

def art 35 vragen inzake De Schuur (002)

Inmiddels heeft de fractie ook de antwoorden van het College van B&W ontvangen. Lees in onderstaande link deze antwoorden.

18-03-26 beantwoording art. 35-vragen De Schuur M Pistorius (Z10752)[2631]