PvdA plan voor brugklas starterspakket overgenomen.

Gelukt!

Ieder kind moet gelijke kansen krijgen, ongeacht de financiële situatie van hun ouders. Daarom heeft onze fractie voorgesteld om in aanvulling op het brugklas-starterspakket, ook een pakket te introduceren voor wat oudere leerlingen die beginnen aan een opleiding na de middelbare school.

Ons plan wordt nu uitgevoerd.

De regeling is bestemd voor leerlingen uit gezinnen met een minimum inkomen die gaan beginnen op het mbo of een hbo/wo-studie. Met het geld kunnen zij bijvoorbeeld hun les-, reis- en/of excursiekosten vergoed krijgen. De regeling gaat komend schooljaar in.

Ouders kunnen voor meer informatie contact opnemen met Stichting Leergeld Noord-West-Brabant via telefoonnummer 076-5030300 of via het e-mailadres info@leergeldnoordwestbrabant.nl